Home » Technikum » TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI

TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI

Szybko, sprawnie, grzecznie, zgodnie z obowiązującymi standardami obsługuje konsumenta w zakładach hotelarskich. Komunikuje się z konsumentem, udziela informacji na temat oferowanych usług, doradza w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem oferty. Układa pojedyncze usługi turystyczne w pakiet usług sprzedawanych po zryczałtowanej cenie. Kalkuluje ceny imprezy turystycznej. Przygotowuje i oprowadza grupy turystyczne jako pilot wycieczek i przewodnik. Zakłada i prowadzi własną firmę usługową.

Gdzie technik organizacji turystyki może być zatrudniony?

  • biurach podróży np. Triada, Itaka, TUI, Neckerman, Aladyn,
  • zakładach hotelarskich np. Sheraton, Mercure, Hotel Andersia, HP Park,
  • agencjach i ośrodkach informacji turystycznej np. Centrum Informacji Turystycznej w Poznaniu, punkty Informacji Turystycznej,
  • własnym biurze podróży,
  • organach administracji samorządowej zajmujących się organizacją i promocją turystyki np. Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Miasta w Poznaniu;
  • ośrodkach wypoczynkowych,
  • parkach i centrach rozrywki np. Eurodisneyland, Legoland,
  • działach socjalnych w zakładach pracy,
  • liniach lotniczych, zajmujących się organizacją lotów czarterowych na zamówienia biur podróży np. LOT, Ryanair, Centralwinqs.

Umiejętności i cechy technika organizacji turystyki

  • wysoką kulturą osobistą;
  • miłą aparycją;
  • pozytywnym nastawieniem do ludzi;
  • samodzielnością;
  • odpowiedzialnością;
  • spostrzegawczością;
  • dyskrecją;
  • powinien być komunikatywny;
  • kreatywny;
  • uczciwy;
  • odporny na stres;
  • powinien opanować umiejętność pracy w zespole oraz podejmowania decyzji.