Komunikuje się z konsumentem, udziela informacji na temat oferowanych usług, doradza w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem oferty. Szybko, sprawnie, grzecznie, zgodnie z obowiązującymi standardami obsługuje konsumenta w hotelach. Organizuje i obsługuje kongresy, konferencje, zjazdy oraz imprezy okolicznościowe. Organizuje usługi turystyczne, rekreacyjne i kulturalne. Planuje wyposażenie wnętrz różnych obiektów bazy noclegowej. Prowadzi korespondencję i obsługuje sprzęt biurowy.
Gdzie hotelarz może być zatrudniony?
- Hotele;
- Ośrodki wczasowo-wypoczynkowe;
- Firmy cateringowe;
- Biura podróży;
- Agencje turystyczne;
- Fundacje i stowarzyszenia;
- Domy wczasowe;
- Pensjonaty;
- Zajazdy;
- Motele.
Umiejętności i cechy hotelarza
- pełna sprawność fizyczna
- wysoka kultura osobista
- zdolności interpersonalne
- odporność na stres
- sumienność
- punktualność
- rzetelność
- uczciwość
- opanowanie
- uprzejmość i takt
- cierpliwość
- zdolność do postrzegania, przeżywania i rozumienia sytuacji z punktu widzenia klienta
- umiejętność słuchania
- chęć służenia pomocą
- pogoda ducha.