Szybko, sprawnie, grzecznie, zgodnie z obowiązującymi standardami obsługuje konsumenta w zakładach hotelarskich. Komunikuje się z konsumentem, udziela informacji na temat oferowanych usług, doradza w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem oferty. Układa pojedyncze usługi turystyczne w pakiet usług sprzedawanych po zryczałtowanej cenie. Kalkuluje ceny imprezy turystycznej. Przygotowuje i oprowadza grupy turystyczne jako pilot wycieczek i przewodnik. Zakłada i prowadzi własną firmę usługową.
Gdzie technik organizacji turystyki może być zatrudniony?
- biurach podróży np. Triada, Itaka, TUI, Neckerman, Aladyn,
- zakładach hotelarskich np. Sheraton, Mercure, Hotel Andersia, HP Park,
- agencjach i ośrodkach informacji turystycznej np. Centrum Informacji Turystycznej w Poznaniu, punkty Informacji Turystycznej,
- własnym biurze podróży,
- organach administracji samorządowej zajmujących się organizacją i promocją turystyki np. Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Miasta w Poznaniu;
- ośrodkach wypoczynkowych,
- parkach i centrach rozrywki np. Eurodisneyland, Legoland,
- działach socjalnych w zakładach pracy,
- liniach lotniczych, zajmujących się organizacją lotów czarterowych na zamówienia biur podróży np. LOT, Ryanair, Centralwinqs.
Umiejętności i cechy technika organizacji turystyki
- wysoką kulturą osobistą;
- miłą aparycją;
- pozytywnym nastawieniem do ludzi;
- samodzielnością;
- odpowiedzialnością;
- spostrzegawczością;
- dyskrecją;
- powinien być komunikatywny;
- kreatywny;
- uczciwy;
- odporny na stres;
- powinien opanować umiejętność pracy w zespole oraz podejmowania decyzji.